Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Düzce İl Müdürü Necmi Köroğlu, Sosyal Güvenlik Haftası kapsamında basın açıklamasında bulundu.
Kayıt dışı istihdamın çalışanların SGK’ya hiç bildirilmemesi ya da çalışma gün ve ücretlerinin eksik bildirilmesi olduğunu belirten Köroğlu, “Çalışanların sigortalı olarak çalıştırılmaları anayasal bir hak olmakla birlikte hem çalışanlar hem de işverenler açısından yasal bir zorunluluktur. İşverenlerin sigortasız istihdam sağlama hakkı bulunmadığı gibi, çalışanların da kendi rızalarıyla dahi olsa bu haktan feragat ederek sigortasız çalışmayı talep etmeleri hukuken mümkün değildir.” dedi.Kayıt dışı çalışan kişilerin birçok sosyal güvenceden yararlanamadığını vurgulayan Köroğlu, açıklamasında şu sözlere yer verdi:“Kayıt dışı çalışan bir kişi geleceğin en önemli teminatı olan emeklilik hakkından mahrum kalır. İşsizlik sigortasından faydalanamaz. Kendisi ve ailesi için sağlık hizmetlerinden doğrudan yararlanma hakkını riske atar.” GÜNDEM
Yayınlanma: 12 Mayıs 2026 - 15:45
SİGORTASIZ İŞÇİ ÇALIŞTIRMAK YASALARA AYKIRI
GÜNDEM
12 Mayıs 2026 - 15:45





